Mulla oli tänään ainoastaan yksi tokoryhmä vedettävänä. Sen jälkeen meillä alkoi Alin kanssa ohjattu agility. Ollaan nyt pari kertaa käyty näiden ihmisten kanssa harjoittelemassa. Mulla on sellainen olo, että en tiedä mistään mitään kun siellä niiden konkareiden kanssa mennään :) Onneksi koira on hyvä, niin mun mokailut ei niin kauheasti haittaa :)

Tänään otettiin taas kunnon rataa. Ensimmäistä kertaa Alin kanssa otettiin vauhdeista keinua. Yllätyin, miten se sen suoritti. Huomasin myös sen, että jos kehotan sitä siinä liikaa odottaamaan ja se pysäyttää vauhtinsa, se helposti tulee epävarmaksi. Mutta jos mennään rauhassa enkä sano mitään, ei ongelmia keinussa. Meidän vetäjä oli hyvä. Ensiksi tehtiin rata itsekseen ja sen jälkeen ohjaaja sanoi mitä tapahtui missäkin ja harjoiteltiin meille vaikeita juttuja. Olin tyytyväinen meidän suoritukseen, osasin jopa valssata (jos se on sitä mitä luulen :D ) sekä osasin nyt vähän paremmin irrottaa Alin itsestäni. Huomasi heti, että Alin oli paljon helpompi mennä kun ohjaus oli parempaa. Keppejä en itse osannut tehdä vasempaan suuntaan, sitä täytyy harjoitella. Ali ei vielä hae itse niitä vaan vaatii rytmityksen alusta loppuun.

Kokonaisuudessaan olen tosi tyytyväinen. Eilisen treenin mukaan voisimme kohta jo ajatella kisojakin. Tietysti vielä vähän varmuutta keinuun ja renkaaseen, mutta noin muuten. Hienoa :) Alia taas kummasteltiin, että miten nopea se on ja kuinka motivoitunut. Ja kyllä sen ulkonäköäkin ihasteltiin :)

Esteet olivat nyt Alille oikeassa korkeudessa, eikä se tiputtanut juurikaan. Olisiko yksi este tippunut aina joskus ja se johtui ohjaajan mukaan mun myöhäsistä hyppy käskyistä. Aina jos tajusin sanoa ajoissa hyppy, kaikki meni hyvin. Niin ja siitä mun pitää päästä eroon, että enää en sano joka hypyn jälkeen hyvä :D

1250753234_img-d41d8cd98f00b204e9800998e